Güncel Sorular

Sorularınıza aşağıdan cevap bulabilirsiniz.!

• Diş fırçalamaya başlama yaşı kaçtır?

Bebeklerin ilk dişi çıktığı andan itibaren, diş yüzeyleri temizlenmelidir. Yaklaşık olarak ilk diş 6.ayda çıkar. Nemli gazlı bez ile ilk çıkan dişler silinmelidir. Bebekler için üretilen fırça ile macunsuz olarak fırçalanmalı hatta çocuğun eline verilmelidir. 2-3 yaşında düşük floridli macun kullanılabilir sonrasında bezelye büyüklüğünde çocuk macunları kullanılır. Çocuklar etkin fırçalama yetisine sahip değildirler, o nedenle mutlaka ebeveyn yardımcı olmalıdır.

• Her ağrıyan diş çekilir mi?

Kesinlikle hayır. Ağrının sebebi çürük ise kanal tedavisi veya dolgu ile diş kurtarılmaya çalışılmalıdır.

• Hassasiyet olan dişlere ne yapılır?

Hassasiyet sebebi diş çürüğü ise tedavi edilmelidir. Eğer diş eti hastalığı ve diş eti çekilmesi nedeniyle oluşuyorsa,diş eti tedavisi ile birlikte uygun hassasiyet tedavisi (lazer,flourid uygulaması) gerekir.

• Kanal tedavisi nedir, neden yapılır?

Eğer çürük sinirlere kadar geldiyse sadece dolgu yapmak yeterli olmaz, bununla birlikte dişin kökünde bulunan sinirlerin çıkarılıp bu kanalların da doldurulması gerekmektedir.

• Diş İmplantı Nedir?

Diş İmplantı (Dental İmplant), eksik olan dişlerin fonksiyon ve estetiğini tekrar sağlamak amacıyla, çene kemiğine yerleştirilen ve Titanyum’dan yapılan yapay diş köküdür. Zamanla bu yapay diş kökü çene ve damak kemiği ile kaynaşır ve doğal diş köklerine en iyi alternatiftir.

• Dolgu yapılan diş yine çürür mü?

Eğer yeterli derecede fırçalanmazsa dolgu yapılan diş tekrar çürüyebilir, bununla beraber her dolgunun bir ömrü olduğu unutulmamalıdır.