İmplant Tedavisi

Dental İmplant Nedir?

Dental implant, eksik olan dişlerin yerine çene kemiğine yerleştirilen , estetik ve fonksiyonun tekrar sağlanmasını sağlayan , titanyum malzemeli yapay diş köküdür.

İmplant Uygulaması neden gereklidir ?

İmplant tedavisi, günümüz teknolojisinde eksik olan dişlerin hızlı ve rahat bir şekilde tekrar yerine konulması işlemidir . Böylelikle komşu dişlere dokunulmadan eksik bölgeler tekrar fonksiyona dahil edilmiş olunur .

İmplant Tedavisin ömrü ne kadardır ?

Doğru şekilde uygulanan tedavilerde ve doğru hasta bakımıyla uzun yıllar hizmet edebilmektedir . Yaklaşık 200 yıllık bir tedavi protokolüdür ve 40 – 50 yıllık hasta takipleri güvenilir bir tedavi olduğunu göstermektedir .

Kimlere implant Uygulanabilir ?

İmplant tedavisi kemik gelişimini tamamlamış hastaların tamamına uygulanabilir . Uygun kemik yüksekliğinin ve kalınlığının olması implant için en önemli unsurdur . İmplant uygulanabilmesi için kemik kalitesinin yeterli olması gerekir. Diş eti sağlığı da implant başarısında rol oynamaktadır. Hastanın genel sağlık durumu iyi olduğu sürece yeterli kemik varlığında implant uygulamasını engelleyecek bir durum yoktur .

Toplam Tedavi ne kadar sürer ?

Cerrahi aşaması implant pozisyonuna ve sayısına bağlı olarak dakikalar içerisinde bitmektedir. Uygulamayı takiben yaklaşık 2 – 3 ay kadar implant vidalarının kemik içerisinde kalması gerekmektedir. Bu süre boyunca uygun vakalarda geçici protezler yapılarak hastanın günlük yaşantısına devam etmesi sağlanır. Süre sonunda daimi protez yapılarak implantla bağlantısı sağlanır ve tedavi sonlandırılır.

İmplantların bakımı nasıl yapılır ?

İmplant üstü protezlerde ağız bakımı çok önemlidir . Kötü ağız hijyeni varlığında implant çevresinde kemik ve diş eti kaybı yaşanabilir. Bu sebeple implant varlığında bakımın çok daha iyi olması gerekmektedir . Özel diş fırçaları , ağız çalkalama suları , ağız duşları gibi ekipmanların kullanılması gerekir . Hekiminizin düzenli kontrolü sonucunda herhangi bir sorun yaşanmadan implantların uzun süre ağızda kalması sağlanır .

İmplant Vidası Kemik İle Kaynaşmaz İse Ne Olur ?

Doğru teknikler uygulandığında implantta başarı oranı %98 gibi yüksek bir orandandır . Bir başarısızlık yaşanması durumunda ise implant basit bir diş çekimi gibi ağrısız şekilde alınır . Yerine tekrar implant yerleştirilebilir ya da bir süre beklemek gerekebilir. Uygun koşullarda klasik köprü protezleri de yapılabilir .